Demo

Телевізійний сюжет від А до Я: для початківців і не тільки

Кафедра зв’язків з громадськістю і журналістики продовжує серію захопливих майстер-класів від найкращих представників медіа-сфери України і світу.

Про особливості створення новинних сюжетів для телеканалів майбутнім журналістам розповіла спеціальний кореспондент програми ТСН Наталія Нагорна.

Звертаючись до студентів, гостя підкреслила: телевізійні сюжети мають бути максимально простими, доступними – розрахованими на звичайну людину. Незважаючи на те, що сьогоденний глядач мало дивиться телевізор і теленовини, журналістика отримує все більше можливостей для виробництва новин, а тому медійники мають змогу змінити негативну тенденцію.

Однією з таких можливостей є різноманіття техніки, за допомогою якої швидко можна відзняти якісні кадри. Окрім традиційної камери, оператори та журналісти можуть користуватися фотоапаратом, планшетом, телефоном, штативом, екшн-камерою, камерою спостереження, прихованими камерами, камерами з інфрачервоною зйомкою, птс, тераденами і liveU. Розповідаючи про пристрої для зйомки, Наталія наголосила: «Не забувайте, що очі у вас розташовані горизонтально. Тому знімайте саме горизонтальні відео. Їх зручніше дивитися і вони більше підходять під формат телевізорів».

Велику увагу Наталія Нагорна зосередила на жанрах телевізійних сюжетів. Найбільш популярними серед таких є пряме включення, стріми, американський стендап (журналіст в кадрі), сюжет, начитка з синхроном (за наявності короткої новини), студія (термінові повідомлення) і журналістське розслідування або спецрепортаж. Як відзначила гостя, на вітчизняному телебаченні широко представлені різні типи сюжетів: «Український глядач любить, коли герой новини – борець. Знімаючи сюжет-проблему ви повинні не вирішувати чиїсь питання, а спостерігати за їх вирішенням. Сюжет-герой вимагає від вас історії людини, яка не зламалася і шукає сили рухатися далі. Особливий жанр української тележурналістики – сюжет-суд. Подивіться будь-який випуск новин. Ви не знайдете жодного, де не показаний судовий процес. Серіал – це жанр, який чіпляє глядача «на гачок» і спонукає його подивитися ваші роботи не тільки сьогодні, а й завтра».

Зі студентами журналістка також розібрала структурні елементи сюжету, акцентувавши: «Синхрон є «скелетом» вашого матеріалу. Він ілюструє та підтверджує факти. Обов’язковий елемент – лайф (живе відео з активними звуками). Закадровий текст має бути мінімальною частиною і писатися під класні відео. Найяскравіші записані звуки – інтершуми (люфти) – занурюють глядача в атмосферу, а стендапи викликають довіру та надають можливість пояснити важливі моменти».

Окремо майбутнім фахівцям Наталія Нагорна розповіла про безпеку роботи журналіста. «Мінімальна безпека знімальної групи під час зйомок полягає у чіткому плані дій (і наявності запасного), швидкій реакції на зміну ситуації, навиках надання першої медичної допомоги, розумінні психології натовпу. Усі представники знімальної групи мають бути завжди разом і слідкувати за переміщеннями колег. Думайте, що краще: розбите обличчя чи розбита камера» – підкреслила Наталія.

Молоді гостя розповідала про своє навчання в університеті, про досвід роботи на ТСН. «Коли я навчалась, одна моя викладачка постійно говорила мені: «Повторюваність тем – не повторюваність матеріалів». Працюючи у новинах, я переконалася: теми для сюжетів можуть бути однаковими, але щоразу їх потрібно висвітлювати по-новому».

Поділилася журналістка і власними думками щодо роботи у прямому ефірі: «На що схожий телевізійний прямий ефір? На стрибок з парашутом. Все одно завжди хвилюєшся, щось обов’язково піде не так. Але кайф у тому, що ти можеш відчути і передати енергетику, ти відчуваєш людей, для яких тема важлива, і тобі точно вірять, бо ти знаходишся у центрі подій».

Завершилася зустріч із Наталією Нагорною гучними оплесками та словами вдячності від студентів, численними питаннями і яскравими фото. КНУКіМівці висловили своє щире захоплення експрес-тренінгом та запросили гостю завітати до вишу ще раз.

Теги: Майстер-класи, PR і журналістика